- Organizacja
- Przedszkole jest instytucją oświatową, wychowawczo-dydaktyczną i opiekuńczą oraz realizuje zadania zawarte w Statucie Przedszkola.
- Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.
- Podstawą przyjęcia dziecka do Przedszkola jest wypełnienie karty zgłoszenia dziecka oraz uiszczenie opłaty wpisowej.
- Do Przedszkola przyjmowane są dzieci, które ukończyły 2,5 rok życia, są samodzielne, komunikują swoje potrzeby.
- Przedszkole jest czynne w godzinach od 5.30. do 18.00.
- Należy zgłosić nieobecność dziecka do 8.30 rano.
- Dziecko należy odbierać do godz. 18.00.
- Dziecko mogą przyprowadzać i odbierać rodzice lub prawni opiekunowie albo upoważniona przez nich osoba, po uprzednim poinformowaniu Przedszkola i potwierdzeniu na piśmie.
- Dziecko przyprowadzane do Przedszkola musi być zdrowe, tj. niemające gorączki, biegunki, wymiotów itp.
- Dziecko powinno posiadać buty na zmianę, odzież na przebranie.
- Każde dziecko ma przypisane mu miejsce w szatni.
- Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową, program wychowania w przedszkolu, wybrany spośród programów wpisanych do wykazu programów dopuszczonych przez MEN do użytku w przedszkolu,
- Przedszkole funkcjonuje 12 miesięcy w roku.
- Przedszkole nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy przynoszone do Przedszkola.
- Przedszkole ubezpiecza każde dziecko od następstw nieszczęśliwego wypadku.
- Zadania Przedszkola
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju każdego dziecka.
- Sprawowanie opieki nad wychowankami, zapewnienie im bezpiecznych warunków.
- Rozwijanie w ramach istniejących zainteresowań, uzdolnień i talentów dzieci.
- Współdziałanie z rodzicami w zakresie niezbędnym do rozwoju dzieci.
- Stwarzanie warunków do rozwoju samodzielności dzieci, dążenia do osiągania celów, kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego środowiska, ułatwianie zrozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu dziecka oraz poszukiwania informacji.
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni i fantazji dzieci.
- Tworzenie warunków harmonijnego rozwoju fizycznego dzieci oraz uczenie bezpiecznych i prozdrowotnych zachowań.
- Współdziałanie z rodziną poprzez wspomaganie jej w wychowywaniu dzieci oraz rozpoznawanie możliwości rozwojowych dziecka.
- Zapewnienie dzieciom możliwości udziału w zajęciach dodatkowych, które są finansowane ze środków Przedszkola.
- Prawa dziecka
Dzieci w Przedszkolu mają wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności prawo do:- właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego,
- szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego i podmiotowego traktowania oraz akceptacji jego osoby takim, jakim jest,
ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej, - poszanowania własności,
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa uczenia się,
- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć związanych z przykrymi i dotkliwymi zdarzeniami.
- Prawa i obowiązki rodziców
- Przestrzeganie niniejszego regulaminu.
- Przyprowadzanie i odbieranie dziecka z Przedszkola lub zapewnienie upoważnionej osoby zastępczej.
- Terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu.
- Informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w Przedszkolu (najpóźniej do 8.30 rano) oraz niezwłoczne informowanie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych.
- Rodzice mają prawo do:
- zapoznania się z programem i zadaniami Przedszkola,
- uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat postępów, sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka,
- uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
- wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz dyrektorowi opinii na temat pracy Przedszkola,
- obserwowania pracy dziecka podczas zajęć otwartych
- rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać z sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określania drogi jego indywidualnego rozwoju.